Przez wiele lat pracowałem na etacie. Od zawsze jednak czułem w sobie zmysł przedsiębiorcy i zawsze marzyła mi się własna firma w której będę robił to co lubię i nikt nie będzie mi stał nad głową i patrzył jak pracuję.

Mój własny sklep postanowiłem reklamować za pomocą foli na samochód

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ryzyko jest duże, bo w Polsce warunki dla przedsiębiorców nie są łatwe, ale postanowiłem spróbować. Wziąłem dotacje z urzędu miasta w Poznaniu na rozkręcenie swojej firmy. Profil działalności jaki wybrałem, to branża optyczna. Już wcześniej miałem kontakty z hurtowniami optycznymi i wiedziałem jak ten biznes działa. Konkurencja także nie jest tak wielka na tym rynku jak w innych dziedzinach. Wynająłem zatem lokal w pobliżu centrum i zacząłem go dostosowywać na potrzeby salonu. Kupiłem wszystkie niezbędne meble, lustra, witryny i stojaki. Kupiłem też pierwszą partię oprawek okularowych z zaprzyjaźnionej hurtowni. Potrzebowałem jeszcze tylko szyldów i materiałów promocyjnych i reklamowych. Tania folia monomeryczna została wykorzystana na szyld sklepu. Folia one way vision została wykorzystana do oklejenia mojego prywatnego samochodu, dzięki czemu poruszając się po mieście będę reklamował swój salon. Kupiłem też roll up, który umieściłem w sklepie oraz na zewnątrz. Zaopatrzyłem się także w wizytówki, długopisy i ściereczki do okularów z logiem mojej firmy. Na tym rynku na początku najłatwiej jest walczyć o klientów mieszkających w okolicy. W dzielnicy w której znajduje się mój salon, mieszka bardzo dużo ludzi w podeszłym wieku i bardzo liczyłem na to, że mając salon praktycznie pod nosem, przyjdą i skorzystają z moich usług.

Wynająłem też pracownika do roznoszenia ulotek po blokach i na mieście i efekty były oszałamiające. W pierwszym miesiącu działalności osiągnąłem zysk, co dla wielu firm zaczynających działalność jest nie lada trudnym zadaniem.