W dzisiejszych czasach wygląd zewnętrzny jest niestety często ważniejszy od naszego charakteru, czy naszych umiejętności. Szczególnie dotyczy to kobiet. Będąc ładną zdecydowanie łatwiej jest znaleźć pracę, czy partnera.

Mam dziś do przekazania kilka słów mojej opinii o dietach

dietaPresja społeczna ,by dążyć do idealnego ciała jest chyba większa niż kiedykolwiek w dziejach ludzkości. Jednak, czy diety mają tylko odchudzać? W naszych głowach obok słowa „dieta,” automatycznie nasuwa nam się słowo „odchudzanie”. Nie jest to przypadek, ponieważ najwięcej diet to diety odchudzające. Nie wszystkie diety są jednak dietami odchudzającymi. Nie każda dieta jest odpowiednia dla każdego człowieka. Mamy bowiem diety na przyrost tkanki mięśniowej, diety poprawiające nasze zdrowie i samopoczucie, diety dla cukrzyków, dla wegetarianów i wiele wiele innych. Pasuje mi tutaj określenie w stylu „Powiedz mi kim jesteś, a dopasuję do Ciebie dietę”. Ciężko jest tak naprawdę powiedzieć jakie diety są sprawdzonymi dietami. Każdy organizm na dietę może zareagować inaczej. Najskuteczniejsza dieta to takie, które są skonsultowane indywidualnie z dietetykiem i dobrane do nas. Jeśli już decydujemy się na jakąś dietę, to musimy zadbać o to, by była to zdrowa dieta. Nie możemy się głodzić ponad nasze siły, gdyż prędzej czy później wywoła to niepożądane efekty, a może także prowadzić np. do anoreksji. Są diety pozwalające nam zjeść jedynie 1000kcal dziennie co może wydawać się przerażająco małą ilością, zwłaszcza dla osoby dorosłej. Czy takie diety są dla nas zdrowe? Są, jednak przed zabraniem się za tak rygorystycznie dopasowane posiłki powinniśmy wszystko skonsultować z lekarzem, czy możemy taką dietę zastosować. Jeśli mamy już pozwolenie od lekarza, to musimy się bardzo mocno do tej diety stosować. Stosować trzeba się do każdej diety, ale do takich typu 1000kcal szczególnie. Nie możemy ich też stosować w nieskończoność. Zazwyczaj powinny one trwać około tygodnia, gdyż nasz organizm zbyt długo tego nie wytrzyma. Na drugim biegunie są diety, które mają spowodować przyrost tkanki mięśniowej. Najczęściej jest potrzebna sportowcom oraz osobom ćwiczącym na siłowni w celu zwiększenia efektywności ćwiczeń. Wbrew pozorom niektórych diet trzeba się trzymać silniej niż tych odchudzających.

Wiele osób ma rozmaite schorzenia, które nie pozwalają im na jedzenie określonych rzeczy, gdyż ich organizm nie toleruje niektórych substancji zawartych w pokarmach i może się to kończyć bardzo źle jeśli ich nie przestrzegamy.