Zapewne większości z nas filmy animowane kojarzą się z produkcjami przeznaczonymi dla dzieci. Część z nas zdaje sobie jednak pewnie sprawę z tego, że animacje wykorzystywane są nie tylko do tworzenia rozrywki dla dzieci, ale często wykorzystywane są również w produkcjach dedykowanych dorosłym widzom. Dlaczego tak się dzieje?

Zastosowanie filmów animacyjnych

animowane filmy reklamoweAnimacja charakteryzuje się kilkoma cechami, które wykorzystywane są przez agencje reklamowe przy tworzeniu materiałów reklamowych. Jedną z podstawowych zalet filmów animowanych jest ich przejrzystość, a co za tym idzie również uniwersalność. Dzięki temu jednym materiałem jesteśmy w stanie dotrzeć do kilku grup docelowych, stosunkowo prostym i nie pozostawiającym wątpliwości, komunikatem reklamowym. Animowane filmy reklamowe cechują się również zdecydowanie większymi możliwościami w odróżnieniu od filmów reklamowych realizowanych przy użyciu tradycyjnych metod. W animacji możemy bowiem osiągnąć efekty, których zrealizowanie w tradycyjnym filmie zdecydowanie przewyższyłoby budżet, jaki zwykle możemy przeznaczyć na tego typu przedsięwzięcie. Jeśli chodzi o agencje reklamowe, które w swojej ofercie proponują nam animowane reklamy, zawsze zrzeszają one w swoich kręgach osoby kreatywne, by każdy realizowany projekt był indywidualny, niepowtarzalny i doskonale spełniający potrzeby danego klienta instytucjonalnego lub biznesowego.

Poboczną zaletą filmów animacyjnych jest fakt, iż jeśli zdecydujemy się na promocję przy ich pomocy, zdecydowanie łatwiej przyjdzie nam stworzenie dla naszego produktu chociażby postaci brand hero i jej wypromowanie. Z pełnym powodzeniem może zostać ona bowiem umieszczona w filmiku reklamowym realizowanym na nasze zamówienie przez wybraną agencję reklamową.